Lezing onderhoud tuingereedschap 4 oktober 2022

Op dinsdag 4 oktober zullen Cyriel Lendfers en Luc Roubroeks samen een lezing verzorgen over het onderhoud van tuingereedschap. Hoe verzorg je het gereedschap, zodat het goed door de winter komt. En wat te doen met je tuinmachines, zowel accu als brandstof aangedreven? En vergeet je robot grasmaaier en beregeningsinstallatie niet. Ook zij hebben hard voor je gewerkt en zijn toe aan een winterbeurt. Uiteindelijk wil je na de winter zorgeloos kunnen genieten van je tuingereedschap.

Verder zullen ze ingaan op praktische handigheden en innovaties, waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Klik hier voor meer informatie.

Herfstworkshop bloemschikken 5 oktober

Onder leiding van onze docente Tiny Peeters gaan we een guirlande maken op een pompoen of een bloempot met mooi herfstmateriaal, zoals vruchten, bessen, eucalyptus en mooi gekleurde bladeren. U brengt zelf gereedschap (o.a. een scherp mesje en een kniptangetje), de ondergrond, groen en bloemmateriaal mee. Voor suggesties zie foto's op de website.

Indien men geen pompoen heeft dan kun je deze ook bij Tiny Peeters bestellen (prijs € 4.50). Geef dit wel even door (info(at)peetpeters.nl). De vereniging zorgt voor de bijmaterialen zoals prikkers, draad, oasis.

U kunt zich hiervoor opgeven door aanmelding via e-mail (info(at)roermond.groei.nl) EN door overmaking van € 10,-- p.p. voor leden (gezinsleden zijn ook leden) of € 12,50 voor niet leden tot 2 oktober 2022 op rekeningnr. NL65 RABO 0144 1032 49 t.n.v. KMTP afd. Roermond onder vermelding van 'Herfstworkshop'. Let op: betaling via bank a.u.b., contant betalen is niet meer mogelijk.

Klik hier voor meer informatie en aanmelding.

Plantenruilbeurs najaar 15 oktober 2022

Op zaterdag 15 oktober houden we onze najaars-plantenruilbers. Deze keer zijn we te gast in de prachtige tuin van Henriëtte Mooij, Wijershoflaan 31 in Roermond.

U kunt van alles te ruil aanbieden, tuin- en kamerplanten, bollen, knollen, zaden en heesters. Wel graag de planten goed verpakken en zo mogelijk voorzien van een naamplaatje. Alleen ruilen en weggeven is toegestaan, dus niet verkopen.

Zeker voor nieuwe leden is de plantenruilbeurs een uitstekend moment om eens kennis te maken met de vereniging. Dus kom gewoon eens vrijblijvend een kijkje nemen.

Van 10.00-12.00 uur kunnen we weer plantjes ruilen, ervaringen uitwisselen of gewoon even vrijblijvend een kijkje komen nemen in de bijzondere tuin van Henriëtte Mooij in Roermond. Klik hier voor meer informatie.

Najaarswandeling 22 oktober 2022

Een prachtige omgeving met zeer wisselende landschappen en unieke flora en fauna in een oase van rust. De Meinweg is een schitterend stukje natuur van ongeveer 1800 hectare groot. Het ligt in de meest oostelijke hoek van Midden-Limburg en is aan drie kanten omsloten door Duitsland.

Onder leiding van Ton Lenders, coördinator Natuuronderzoek Nationaalspark de Meinweg, gaan we een wandeling maken, o.a. door het in 2020 verbrande deel van de Meinweg.

We starten bij Café Restaurant Rijstal Venhof te Herkenbosch. Ter afsluiting gebruiken we hier ook een eenvoudige lunch. Klik hier voor meer informatie en aanmelding.