Het bestuur van Groei&Bloei afd. Roermond e.o. wenst u allen een gezond, gelukkig, voorspoedig en bloemrijk 2024.

Woord van de voorzitter

Beste Groei en Bloei vrienden,

Alweer is een nieuw jaar aangebroken. En wat is het fijn om weer op een bewogen jaar terug te kunnen kijken. Een jaar waar we weer mooie activiteiten hebben kunnen organiseren en waar velen van u enthousiast aan meegedaan hebben. Naast de lezingen, wandelingen, excursies, cursussen en workshops wil ik twee activiteiten extra belichten. De eerste is een gouwe ouwe die we nieuw leven hebben kunnen inblazen. We zijn namelijk met twee bussen op reis geweest naar Noord Duitsland. Het is een prachtige tuinenreis geworden die we samen met Groei en bloei Noord-Limburg voor u hebben mogen organiseren. Als tweede is de kerstshow nieuwe stijl in de vorm van een heuse kerstmarkt. Voor ieder wat wils en met een mooie opkomst van enthousiaste bezoekers.

Maar 2023 is ook een jaar met een wat minder randje geweest. We hebben afscheid moeten nemen van ons Lid van Verdienste Frans van Duynhoven. Na een lang ziekbed is hij ons in september ontvallen. We zullen zijn vakkennis, bevlogenheid en humor binnen de vereniging missen.

Vooruitkijkend is het ons weer gelukt om een afwisselend programma voor u samen te stellen. De door ons geplande activiteiten in het eerste half jaar kunt u in dit programma lezen. En ook voor het tweede deel van het jaar zijn we al hard bezig. Zet de data alvast in uw agenda en houdt de nieuwsflitsen die u van ons krijgt in de gaten. Wij ontmoeten u namelijk graag op onze activiteiten die zich altijd kenmerken door de combinatie van groene vakkennis en gezelligheid.

Tot slot wil ik hierbij nog een serieuze oproep doen voor nieuwe bestuursleden. Om alle activiteiten voor u te blijven organiseren zijn wij dringend op zoek naar aanvulling van het bestuur. Dit kan op verschillende vlakken zijn. Draagt u Groei en bloei een warm hard toe en wilt u meer dan alleen een activiteit bezoeken, meldt u dan bij een van onze bestuursleden. Doe dit ook als u nog vragen heeft of misschien wel iemand weet die ons bestuur zou willen komen versterken. Samen kunnen we er dan voor zorgen dat we een groeiende en bloeiende vereniging kunnen blijven.

Voorzitter Groei en Bloei Roermond e.o.
Harry van Duijnhoven

Jaarprogramma 2024

Het bestuur is druk bezig om voor 2024 een mooi programma te maken.  Alle activiteiten zijn nog onder voorbehoud, maar we houden u via de NieuwsFLITS op de hoogte van eventuele wijzigingen of aanvullingen. Vanwege de hoge kosten van drukwerk en verzending worden nieuwsbrieven niet meer per post verstuurd. Vergeet daarom niet uw emailadres door te geven, zodat we u op de hoogte kunnen houden (info(at)roermond.groei.nl)

Klik hier voor het jaaroverzicht

Lezing 'Het Groene Boord'

Dinsdag 23 januari 2024 (aanvang 19.30 uur in 't Aad Raodhoes in Melick)

Wilma Hurkens uit Montfort heeft vanaf 2023 een zelfoogst tuinderij genaamd Het Groene Boord. In het buitengebied van Sint Odiliënberg ligt dit mooie stuk grond waar zij met veel plezier werkt. Daar is o.a. een groententuin waar je zelf wekelijks je groenten kunt komen oogsten. Wilma zorgt ervoor dat alles groeit zoals het hoort en zelf hoef je het alleen maar te komen oogsten.

Wat Wilma allemaal aan groenten en kruiden te bieden heeft komt ze ons vertellen tijdens de lezing op dinsdag 23 januari (19.30 uur in de Aaj Bieb in Melick). Daar hoor je ook waarom het interessant is om mee te doen met dit concept, hoe het werkt en waar je rekening mee moet houden. Naast de groenten- en kruidentuin is zij enkele jaren geleden gestart met de eerste aanplant voor een voedselbos. Wilma neemt ons mee in het belang van zo’n bos.

Als laatste kun je bij het Groene Boord ook vogels of wild spotten en fotograferen. In een bosperceel van 6000 m2 is een speciale plek ingericht die je kunt huren en druk bezocht wordt door veel soorten vogels, reeën en andere dieren. Ben je alvast benieuwd naar de activiteiten van Wilma, kijk dan op de website: www.hetgroeneboord.nl.