Najaarswandeling Natuurgebied De Doort

De Doort is een natuurgebied ten zuiden van Echt. Het gebied meet 148 ha en is eigendom van Staatsbosbeheer. Het gebied is voornameijk gelegen tussen Middelsgraaf en de Nieuwe Graaf, die hier samen komt en uitmondt in de Geleenbeek. De Doort ligt op de overgang van het lage naar het middenterras van de Maas.

Op zaterdag 7 oktober om 9.30 uur gaan we onder leiding van een IVN -gids een mooie wandeling maken door dit natuurgebied.  Het is een mooie groen en avontuurlijke route over smalle paadjes, goede wandelschoenen zijn nodig. De wandeling wordt afgesloten met koffie en vlaai.

U kunt zich aanmelden vóór 30 september door overmaking van € 8,50 p.p. voor leden en € 9.50 p.p. voor niet-leden op rekening nr. NL65 RABO 0144 1032 49 t.n.v. KMTP afd. Roermond onder vermelding van 'Wandeling De Doort'. Aangezien bij de Doort maar een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar zijn, kunt u parkeren bij het Gemeenschapshuis de Koppel, (Vleutstraat 22 Dieteren). Vervolgens gaan we met een paar auto's de Doort in.

Ochtendworkshop, thema Herfst

Op woensdag 11 oktober van 9.30-11.30 uur wordt onder leiding van onze docente Tiny Peeters de najaarsworkshop gehouden. U brengt zelf de benodigde matertialen mee zoals ondergrond, bloemen, bolletjes e.d. Wij zorgen voor de bijmaterialen zoals oasis, binddraad e.d.

U kunt zich aanmelden tot 5 oktober via e-mail en door overmaking van € 10,-- p.p. voor leden en € 12,50 p.p. voor niet-leden op rekening nr. NL65 RABO 0144 1032 49 t.n.v. KMTP afd. Roermond onder vermelding van 'workshop 11 oktober'.

Plantenruilbeurs

Op zaterdag 14 oktober van 10.00-12.00 uur houden we onze najaars-plantenruilbeurs. U bent van harte welkom in de tuin van één van onze leden. Dit keer is dat de tuin van Marleen Teuwen in Baexem. U kunt van alles te ruil aanbieden, tuin- en kamerplanten, bollen, knollen, zaden en heesters. Let op: alleen planten, dus geen oude bloempotten, vazen, schalen, e.d.

S.v.p. de planten goed verpakken en zo mogelijk voorzien van een naamplaatje. Alleen ruilen en weggeven is toegestaan, dus niet verkopen. Deze ruilbeurs is een uitgelezen mogelijkheid om in een mooie omgeving oude planten te ruilen voor nieuwe. Tevens kunnen we de tuin van de gastheer en gastvrouw bewonderen.

Zeker voor nieuwe leden is de plantenruilbeurs een uitstekend moment om eens kennis te maken met de vereniging. Dus kom gewoon eens vrijblijvend een kijkje nemen. Het komt nooit voor dat iemand zonder iets naar huis gaat. Dat is het mooie aan zo’n plantenruilbeurs.

Activiteiten november t/m december

Zet deze data vast in uw agenda:

• dinsdag 7 november: lezing 'Hoe hou je een groene oase groen?'
  • zaterdag 25 november: kerstmarkt