Lezing vergeten groenten 7 mei 2024

Vergeten groenten: zo noemen we oude groentesoorten die jarenlang niet op ons menu stonden omdat ze uit beeld waren geraakt, ‘vergeten’ waren. Denk bijvoorbeeld aan pastinaak, aardperen, schorseneren, rammenas, postelein of snijbiet. Tegenwoordig zijn veel van deze groenten weer verkrijgbaar en staan ze weer volop in de belangstelling.

Vaak kennen mensen groente en fruit alleen van de supermarkt, waar het aanbod voornamelijk is gericht op snelgroeiende en voordelige soorten. De Stichting Vergeten Groenten vertelt de mensen graag het verhaal over de achtergrond en over het gebruik van de oogst in de loop der tijd van de grote hoeveelheid soorten groenten en fruit, vaak met verrassende en aparte smaken.

Op dinsdag 7 mei zal door medewerkers van de Stichting Vergeten Groeneten een lezing worden gehouden over de geschiedenis van (vergeten) groenten en fruit met foto’s van de vele rassen die door de stichting in hun showtuin wordt verbouwd en die te bezoeken is van eind juni t/m eind oktober.

Op deze avond nemen ze wat groenten mee uit de Hof en kunnen we proeven van de verschillende soorten. Tevens kunt u proeven van de huisgemaakte jams.

Voor meer informatie bekijk de website stichting(at)vergetengroenten.nl

Datum:dinsdag 7 mei 2024
Tijdstip:19.30 uur