Lezing over klimaatverandering

Op dinsdag 2 mei om 19.30 uur zal Jacques Peerboom een lezing verzorgen over klimaatverandering. Jacques Peerboom werkt als coördinator geohydrologie bij Rijkswaterstaat in Utrecht.

Jacques zal dieper ingaan op wat we tot nu toe weten van klimaatverandering en op welke manier we dat de komende jaren gaan merken in Nederland en Limburg in het bijzonder. Hij zal ook dieper ingaan op de manier waarop Rijkswaterstaat, waterschappen en andere overheden in Nederland al jaren bezig zijn om te bedenken hoe we het beste om kunnen gaan met de veranderingen die al plaatsgevonden hebben en de komende jaren nog gaan plaatsvinden. Tenslotte zal hij ook ingaan op wat u zelf kunt doen tegen en vooral met klimaatverandering.

Klik hier voor meer informatie.

Voorjaarswandeling Leudal

Zaterdag 13 mei krijgen we onder leiding van een deskundige gids uitleg over de flora en fauna van het Leudal. Tijdens een 1,5 uur durende wandeling komen we in een geheel ander gebied terecht dan we misschien gewend zijn. Van de gids horen we dan hoe dit mooie gebied zich in de afgelopen jaren ontwikkeld heeft. Na afloop is er gelegenheid om na te praten onder het genot van een kopje koffie en een stuk vlaai. De wandeling start om 9.30 uur bij Restaurant St. Servaas, St. Servaasweg 46, 6083 AS Nunhem.

U kunt zich nog aanmelden vóór 4 mei door overmaking van € 8,50 p.p. voor leden en € 9,50 p.p. voor niet-leden op rekening nr. NL65 RABO 0144 1032 49 t.n.v. KMTP afd. Roermond onder vermelding van 'voorjaarswandeling'.

Meerdaagse tuinenreis van 8 t/m 12 september

Voor de tweede tuinreis naar Ost Friesland en het oosten van de provincie Groningen zijn nog plaatsen vrij. Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u naar onze website

U kunt zich online nog aanmelden tot 1 juni via deze linkhttps://www.kuperstuinreizen.nl/alle-busreizen/tuinreis-ostfriesland-met-groei-bloei-2-2/. Maar het liefst zo spoedig mogelijk.