Bloemschikcursussen 2024-2025: aanmelden uiterlijk 31 augustus

Eén van de belangrijkste activiteiten van Groei & Bloei afdeling Roermond e.o. zijn de cursussen bloemsierkunst. De cursussen zijn voor zowel beginners als (ver)gevorderden en bestaan uit 7 lessen van circa 2 uur die 1x per maand op woensdagavond van 19.30 tot 21.30 uur worden gegeven door onze zeer deskundige docenten op onze locatie in het Aad Raodhoes of de Aaj Bieb in Melick.

Je kunt je opgeven door uiterlijk 31 augustus een mailtje te sturen naar info@roermond.groei.nl  én het bedrag over te maken op rekening NL65 RABO 01441 032 49 t.n.v. KMTP afd. Roermond onder vermelding van ‘Bloemschikcursus’  en evt. G&B lidmaatschapsnummer.

Kijk voor meer informatie op de website.

Masterclass door Femke Lampe - Braun (directeur Groei & Bloei Nederland) op 3 september

De nieuwe algemeen directeur van de landelijke Groei & Bloei per 1 januari 2024 is Femke Lampe - Braun. Femke is tevens auteur van moestuinboek GROENTJE?!

Zij komt zich voorstellen en verzorgt een lezing voor leden en niet-leden met als onderwerp:

De bodem als puzzelstukje in de uitdaging van klimaatverandering.

In deze interactieve lezing van ongeveer 45 minuten staan we wat langer stil bij hetgeen onder onze voeten en tuinen ligt en hoe dit wel eens het meest vergeten en laagdrempelige stukje kan zijn in onze eigen positieve bijdrage aan klimaatverandering.

Kijk voor het meer informatie en het Tienpuntenplan op de website.

Bezoek pluktuin van Marianne van Buggenum in Buggenum op 21 september

Aan de rand van ‘Het Buggenumse Veld’ vindt u de ecologische Kwekerij en Pluktuin van Buggenum. Hier wordt al 24 jaar een niet alledaags assortiment vaste planten en siergrassen gekweekt. De laatste jaren ligt het accent op de pluktuin met vaste planten die te gebruiken zijn als snijbloemen.

Er worden geen planten in potten verkocht, maar van maart tot april en van september tot november kunt u planten kopen uit de volle grond. Het assortiment bestaat uit een grote collectie Polygonatum, Paeonia, Helenium, Rudbeckia, Sanguisorba, Asters, Miscanthus en Panicum.

In de Pluktuin kunt u zien hoe vaste planten - die goed bruikbaar zijn als snijbloem - groeien en bloeien. Van mei tot oktober kunt u hier uw eigen boeket plukken. Daarnaast is er een groentetuin, kunt u zien hoe compost gemaakt wordt en is er een bijenstand. Het is een heerlijke rustige plek waar je op adem kunt komen en genieten van de natuurlijke omgeving.

We worden ontvangen met koffie en vlaai en na de uitleg van Marianne kan ieder, naar eigen wens, een plukboeket samenstellen.

Wanneer: zaterdag 21 september van 10.00 tot 12.00 uur
Kosten: voor leden € 11,-- en voor niet-leden € 13,-- (incl. koffie en vlaai)
De kosten van het plukboeket zijn voor eigen rekening.
Adres: Holstraat 17, Buggenum.
Vervoer: op eigen gelegenheid.

Aankondiging Rabo ClubSupport

Met Rabo ClubSupport bieden de Rabobanken hun kennis, netwerk en financiële ondersteuning aan clubs en verenigingen. Als lid van de Rabobank bepaalt u welke club/vereniging een financiële ondersteuning vanuit de Rabobank ontvangt. Kortom: uw stem is geld waard.

Vanaf 2 t/m 24 september kunnen leden van de Rabobank Regio Midden-Limburg stemmen op onze vereniging.

Meer informatie volgt eind augustus in een aparte nieuwsFLITS.

Binnenkort: Bloembollen bestellen met korting

Exclusief voordeel voor leden (en nieuwsbrieflezers)

We hebben dit najaar een prachtige aanbieding van biologische bloembollen in samenwerking met Bloemoloog.

1. Een pakket bollen nuttig voor de bloeiboog
  2. Een pakket verwilderingsbollen
  3. Een pakket voor lasagnebeplanting in een pot

De aanbieding gaat exclusief voor leden en nieuwsbrieflezers van start van 4 t/m 12 september! Bestelt u in deze week krijgt u er bovendien een cadeautje bij: bolletjes van Ornithogalum (vogelmelk), ook goed voor insecten.

Kijk voor meer informatie op de website. (Let op: bestellen met korting kan alleen van 4 t/m 12 september!).

En dan nog even dit:

* Voor degenen die het nog niet weten:
Familie, vrienden en bekenden zijn altijd welkom op onze bijeenkomsten, alle gezinsleden zijn automatisch lid, wanneer er één gezinslid lid is.

* Ideeën horen wij graag:
Heeft u een leuke tip voor een excursie, een uitje, lezing of heeft u ergens een goede tuin of kwekerij ontdekt. Laat het ons weten! Stuur een e-mail naar info@roermond.groei.nl