Waarom Groei en Bloei? Er zijn wel 10 goede redenen voor

Groei&Bloei (KMTP) is een landelijke vereniging waar groenliefhebbers en vakmensen elkaar vinden in het delen en uitdragen van groenbeleving en -kennis.

Groen is onmisbaar voor het welzijn van de mens en bepaalt voor een belangrijk deel de aantrekkelijkheid van de leefomgeving. De individuele groenliefhebber kan nog meer voldoening en plezier beleven aan de groenhobby door gebruik te maken van de kennis en ervaring die bij Groei&Bloei beschikbaar is. De lokale afdelingen bieden hun leden daarvoor alle mogelijkheden.
Ze vormen het platform om andere groenliefhebbers te ontmoeten, te experimenteren, ervaringen uit te wisselen, van elkaar en van deskundigen te leren, samen creatief met groen en bloemen bezig te zijn en activiteiten te ondernemen. Als bindend element ontvangen alle leden het toonaangevende tijdschrift Groei&Bloei. Alsmede regelmatig een nieuwsbrief van de lokale afdeling.

Groei&Bloei brengt dit in de praktijk door:

Groenkennis bevorderen
Groei&Bloei bundelt en bevordert groenkennis en vaardigheden en maakt deze toegankelijk via cursussen van tuinarchitectuur tot plantenvermeerdering, praktische workshops op allerlei gebied, excursies en reizen onder deskundige leiding naar tuinen, parken en kwekerijen - ook in het buitenland -, lezingen door experts, open tuinen, tuinkeuringen, tentoonstellingen, markten, plantenruilbeurzen en andere overdrachtvormen.

Groenkennis delen
Groei&Bloei is een gastvrije ontmoetingsplaats voor mensen die hun passie voor tuinieren en bloemen en planten willen delen met gelijkgestemden. Ze hebben dezelfde belangstelling, maar uiten dat ook in individuele wensen en behoeften. Hiermee houden de afdelingen rekening bij het aanbieden van groenactiviteiten.

Groenkennis uitdragen
Groei&Bloei draagt de groenkennis ook landelijk uit door het uitbrengen van een toonaangevend tijdschrift, deelname aan landelijke fora en groenadvies.

Maar ook door een attractieve landelijke website en websites van de lokale afdelingen.

Groenkennis in de praktijk brengen
Groei&Bloei streeft er naar de groenkennis toe te passen en vooral te laten toepassen. Hiertoe worden mogelijkheden onderzocht om de groenkennis meer zichtbaar te maken en daardoor de vereniging meer gezaghebbend te laten zijn, eventueel in samenwerking met onderzoeksinstituten.

Er zijn 10 redenen om lid te worden van onze vereniging:

1. Je krijgt het magazine Groei&Bloei erbij.
  2. Je lidmaatschap is goedkoper dan wanneer je de magazines maandelijks los koopt.
  3. Je krijgt korting op tuinartikelen en op de toegangsprijs van groene evenementen.
  4. Je wordt automatisch lid van een lokale afdeling. Dat verplicht je tot niets, maar je kunt wel deelnemen aan allerlei leuke activiteiten en ruilbeurzen.
  5. We organiseren excursies naar prachtige tuinen die alleen voor Groei & Bloei opengaan.
  6. Je kunt deelnemen aan cursussen, workshops en lezingen op verschillende niveaus.
  7. Je kunt je hobby delen met andere tuinliefhebbers, hetzij persoonlijk, hetzij via internet.
  8. Je krijgt een nieuwsbrief van uw lokale afdeling uit de buurt met allerlei wetenswaardigheden.
  9. Je kunt gratis gebruik maken van de Groei&Bloei adviesdienst.
  10. Je steunt een vereniging voor en door liefhebbers, zonder winstoogmerk, die zich inzet voor de belangen van hobbytuiniers.

Meer informatie over de afdeling Roermond e.o. vindt u op deze website.
Met vragen kunt u altijd contact opnemen met ons secretariaat.

Overtuigd? Word dan nu lid. U kunt zich aanmelden via de landelijke website (klik op 'Word lid' rechtsboven). U kunt hier ook eerst een gratis proefnummer aanvragen. Als u al lid bent kunt u ook iemand anders lid maken of geef een abonnement cadeau.

Klik hier om naar de landelijke website te gaan.