Busreis naar de Enci groeve en kwekerij Bastin

Op de plek waar nu de Sint-Pietersberg ligt, bevond zich meer dan 70 miljoen jaren geleden een Krijtzee. In deze Krijtzee leefde diverse dieren zoals haaien en mosasauriërs. Maar ook zee-egels, oesters en koralen kwamen voor. Toen de zee verdween, stierf ook al het leven in deze krijtzee. Na het jarenlange afgraven van de mergel en het ontstaan van een van de grootste groeves in Nederland, is nu de periode aangebroken dat de natuur en dus het leven weer terug gaat keren op deze plek.

Op zaterdag 14 mei gaan we (met de bus) een bezoek brengen aan de Enci Groeve. Samen met boswachters van Natuurmonumenten maken we een wandeling door dit unieke gebied. Het is een wandeling van 3 km en de route loopt over vuursteen en drassige delen. Denk dus aan goed schoeisel, dichte (wandel)schoenen zijn een must. Houd er rekening mee dat het in de diepe groeve een aantal graden warmer is dan daarbuiten. Onderweg zijn er geen sanitaire voorzieningen.

Voor diegenen die de wandeling niet mee kunnen of willen lopen wordt een alternatief geboden.

Na de rondleiding  gaan we genieten van een Bokkerijderslunch in het gezellige hotel Schaepkens van St. Fijt in Valkenburg. 's Middags brengen we nog een bezoek aan Kwekerij Bastin in Aalbeek. De voorraad van deze kwekerij omvat ongeveer 1000 soorten tuinplanten en breed gesorteerde vaste planten, kruiden en een lavendelkwekerij. Meer informatie over de kwekerij vindt u op hun website www.bastin.nl

U kunt zich nu aanmelden voor deze dagtocht, liefst zo spoedig mogelijk maar uiterlijk vóór 24 april, via e-mail info(at)roermond.groei.nl en door overmaking van de ledenbijdrage € 39,90 p.p. voor leden (gezinsleden zijn ook leden) en € 45,- voor niet leden. Dit is inclusief busreis, rondleiding, lunch en bezoek kwekerij. Kijk voor uitgebreide informatie op de website.