Bezoek aan een tuin met tuinarchitect Mariëtte Kegge

Op zaterdag 11 juni 2022 werd onder leiding van tuinarchitect Mariëtte Kegge de tuin bezocht van Rita en Peter in Neer. Mariette Kegge Tuinarchitectuur werkt vanuit de visie dat natuur energie is, welke ervoor zorgt dat we in balans en harmonie zijn. Met onszelf, met de dieren en met onze omgeving. Er wordt gebruik gemaakt van Feng Shui, numerologie en middels radiësthesie kan er bepaald worden wat voor natuurlijke en onnatuurlijke energieën in een tuin en omgeving aanwezig zijn.

De doelstelling van dit tuinbezoek was om op een leuke en praktische manier meer inzicht te krijgen in tuinontwerpen en de aanpak van een tuinarchitect.  Waar zitten de problemen, de ‘blinde vlekken’, hoe kan het onderhoudsvriendelijker en wat kan spannender?

Met de aanwezige Groei & Bloei leden werd door de tuin gewandeld en gaf Mariëtte tips of opmerkingen op vragen van leden en de bewoners. De wens van Rita en Peter is om een vijver in de tuin aan te leggen. Maar dan wel met planten die Rita als herboriste kan gebruiken. Samen werd bekeken welke plek hiervoor in de tuin het beste geschikt was. De tuin in zijn geheel is al heel erg mooi en in harmonie en een vijver is hierbij een extra mooie aanvulling aldus Mariëtte. Op het eind van de rondgang door de tuin werden al lijnen uitgezet hoe deze organische vijver prominent in de tuin gemaakt kan worden.

Een mooie aanvulling door op een andere manier naar een tuin te kijken dan we normaal doen. Heel erg bedankt Rita en Peter voor de gastvrijheid en veel succes met de aanleg van een mooie vijver.